فوائد استفاده از شکم بند لاغری بعد از زایمان

شکم بند لاغری بعد زایمان مانع از شل شدن پوست و عضلات می شود. در ادامه ، با فوائد استفاده از شکم بند لاغری بعد زایمان بیشتر آشنا خواهید شد.

فوائد استفاده از شکم بند لاغری بعد از زایمان

 

بسیارى از افراد بر این باورند که استفاده از شکم بند لاغری بعد از زایمان و عمل سزارین سبب لاغری سریع و بازگشت فرم شکم به حالت اولیه خواهد شد ؛ اما آیا شکم بند لاغری بعد از زایمان مى تواند برای شما معجزه کند و شما را به اندام ایده آل خود برساند؟ آیا شکم بند لاغری بعد زایمان سبب رفع چروکیدگی پوست و افتادگی آن مى شود ؟ اگر دنبال پاسخ سوالهایتان هستید، در ادامه مطلب همراه ما باشید، تا در مورد استفاده از شکم بند لاغری بعد زایمان بیشتر بدانید:  

تصویر شماره ١

زایمان و تغییرات ظاهری 

زایمان سبب تغییراتی اساسی در اندام مادر خواهد شد، چاق شدن غیر عادی ، افتادگی شکم و چروکیدگی پوست شکم ، بعضی از تغییرات ظاهری و رایج در هنگام زایمان است؛ در واقع ، وجود جنین در شکم مادر سبب کشیدگی پوست او خواهد شد و بعد از زایمان پوست حالت شل به خود می گیرد و حالت ارتجاعی خود را از دست مى دهد ؛ این مسئله برای بعضی از زنان ناراحت کننده محسوب مى شود و خواستار بهبود سریع پوست و افتادگی عضلات شکم خود هستند .

مشکلات فوق سبب افسردگی و از بین رفتن اعتماد به نفس مادر خواهد شد ؛ اما با رعایت رژیم غذایی مناسب و مغذی ، ورزش و پیاده روی مداوم و استفاده صحیح از شکم بند لاغری بعد زایمان و گن مناسب مى توانید به اندام اولیه خود باز گردید.

تصویر شماره ٢

شل شدن پوست پس از زایمان

زنان پس از زایمان دچار مشکلاتی از قبیل شل شدن ناگهانی پوست، استرچ مارک، افتادگی سینه‌ها و تغییر رنگ پوست خواهند شد و علت آن افزایش وزن در هنگام بارداری است. پوست، از مهمترین اندام های بدن است که نقش اساسی در زیبایی بر عهده دارد. پوست از کلاژن و بافت الاستین تشکیل شده و در دوران بارداری دچار تغییرات بسیاری خواهد شد. مادر باردار دچار وزن اضافه خواهد شد که سبب باز شدن پوست و ایجاد فضای کافی برای جنین در حال رشد مى شود.

تصویر شماره ٣

شکم بند لاغری بعد زایمان

بعد از زایمان و تغییر در ماهیچه هاى شکم ، بسیاری از خانم ها به دنبال راهى برای بازگشت به اندام متناسب هستند ، بستن شکم بند لاغری بعد از زایمان مى تواند پیشنهادى خوب و سریع برای این دسته از خانم ها باشد. استفاده از شکم بند لاغری بعد زایمان در برطرف کردن افتادگی شکم و شل بودن پوست کمک خواهد کرد و شما در کنار عوامل دیگر مى توانید شاهد تغییر مثبت در خود پس از زایمان  باشید. امروزه انواع متنوعی از برند ها و مارک های متفاوت شکم بند لاغری بعد زایمان وجود دارد البته مهمترین ویژگی در شکم بند لاغری بعد زایمان ،کشی بودن آن است. پس دنبال شکم بندی با خاصیت کشسانی و مقاوم باشید. البته جنس و مرغوبیت آن نیز از اهمیت خاصی برخوردار خواهد بود.

تصویر شماره ۴

شکم بند چگونه عمل خواهد کرد؟

در هنگام بارداری ، پوست مادر دچار کشیدگی بسیارى مى شود و این کشیدگى و افزایش وزن خاصیت ارتجاعی ماهیچه های اطراف شکم را کم مى کند و حتی سبب تجمع چربى در نواحی شکم و پهلو خواهد شد . پس از زایمان ، مادر دچار افت و کاهش وزن مى شود اما تغییرات وسیع و ناخوشایندی در بدن او رخ مى دهد . یکى از مواردى که معمولا خانم ها پس از زایمان به دنبال آن هستند انواع متنوعی از شکم بند لاغری بعد زایمان ، موجود در بازار است اما اساس کار این شکم بند ها چیست ؟ آیا سبب بر طرف کردن کشیدگی پوست و افتادگی عضلات خواهد شد؟ بله ، استفاده صحیح از شکم بند لاغری بعد زایمان سبب سفت نگه داشتن عضلات شما خواهد شد و مانع از رشد چربی در اطراف نواحی شکم و پهلو مى گردد. تا زمانی که شکم شما جمع شده و به حالت اولیه خود باز گردد.

تصویر شماره ۵

در واقع با کمی فشار آوردن به رحم و شکم، به بازگشت فرم اصلی بدن کمک خواهد کرد. ورزش همزمان در کنار استفاده از شکم بند لاغری بعد از زایمان سبب عرق کردن و حتی  بیشتر شدن متابولیسم ناحیه ی شکم شما خواهد شد. همچنین به سفت شدن عضلات ناحیه شکمی نیز کمک خواهد کرد.

تصویر شماره ۶

فوائد شکم بند برای زنان باردار

همانطور که ذکر کردیم یکی از راه های خلاص شدن از مشکلات ظاهری پس از بارداری استفاده از شکم بند های لاغری مخصوص است. شکم بند سبب صاف شدن ستون فقرات و حمایت از کمر نیز خواهد شد . نکته حائز اهمیت در استفاده از شکم بند این است که شکم بند لاغری بعد زایمان به تنهایی قادر به از بین بردن تغییرات حاصل از زایمان نخواهد شد، مادر بعد از زایمان نیازمند رژیم غذایی صحیح و کامل است تا بتواند نیازهاى مادر و همچنین نوزاد را از طریق شیردهی بر طرف کند .

تصویر شماره ٧

ورزش مناسب به همراه رژیم غذایی می تواند تاثیر به سزایی در رفع چروکیدگی و افتادگی شکم پس از زایمان داشته باشد؛ شکم بند لاغری بعد زایمان نیز مى تواند به روند فوق کمک کند اما به تنهایی نمى تواند چربی سوز باشد . پس شکم بند مکملی خوب برای تغذیه و ورزش خواهد بود.

استفاده از شکم بند پس از سزارین 

شکم بند لاغری بعد زایمان در زنانی که سزارین می کنند نیز فوائد ذکر شده را خواهد داشت همچنین به زنانی که سزارین مى کنند در محکم نگه داشتن بخیه ها و حفظ عضلات شکم نیز کمک خواهد کرد. ممکن است شکم بند لاغری بعد زایمان شما سبب فشار به جای بخیه های سزارین شود ؛ در این صورت شکم بندی با سایز مناسب انتخاب کنید و درجه ی آن را تنظیم نموده و کمی آن را شل نمایید ؛ اگر جای بخیه های شما باز شد و خونریزی نمود ، حتما به پزشک خود مراجعه نموده و از بستن شکم بند برای بعد از زایمان تا دستور بعدی پزشک خودداری کنید. البته هیچگاه سرخود و بدون تجویز پزشک سراغ شکم بند ها نروید و حتما زمان مناسب برای استفاده از آن ها را از پزشک معالج خود جویا شوید.

تصویر شماره ٨

بهترین زمان استفاده از شکم بند

بعد از زایمان حدود ۵-۶ کیلوگرم از وزن مادر به علت تخلیه محتویات رحم و خون‌ریزی طبیعی کاهش مى یابد و سپس تا ۶ هفته بعد ، در حدود ۲ تا ۳ کیلوگرم دیگر وزن مادر کاهش پیدا می‌‌کند که این کاهش وزن به دلیل از دست دادن مایعات بدن از طریق ادرار است.

از عواملی که بر کاهش وزن پس از زایمان تاثیر دار میتوان به بارداری اول ،‌شیر دادن به نوزاد ،افسردگی و مشکلات بارداری و… اشاره نمود. بهترین زمان استفاده از شکم بند لاغری بعد زایمان در حدود ٧-٨ هفته بعد از زایمان است. استفاده زود هنگام و بلافاصله از شکم بند لاغری بعد زایمان و گن ها مانع از رسیدن خون و استراحت عضلات خواهد شد. بلافاصله پس از زایمان خود ، از رژیم غذایى سنگین و ورزش های طاقت فرسا بپرهیزید . بدن مادر پس از زایمان نیازمند مواد مغذی و تغذیه اى کامل و صحیح است و نوزاد نیز نیازمند شیر مادر مى باشد پس قبل از هرگونه لاغری و کاهش وزن ، به رژیم غذایی  خود اهمیت دهید و از آن غافل نباشید.

تصویر شماره ٩

استفاده صحیح از شکم بند لاغری بعد زایمان

یکی از مواردى که رعایت آن بسیار ضرورى است، عدم استفاده از گن ها و شکم بند ها در خواب است. به عضلات شکم خود اجازه استراحت دهید و در شب از شکم بند لاغری بعد زایمان استفاده نکنید. در طول روز توصیه می شود در هنگام پیاده روی و ورزش ، در هنگام انجام کارهای روزمره خود و در هنگام استراحت از شکم بند بعد زایمان استفاده کنید .

برای اثر بهتر و بیشتر از شکم بند لاغری بعد زایمان متناسب با سایز خود استفاده کنید تا مانع از درد و ناراحتی در نواحی شکم خود شوید. حتما دقت کنید که از محصولاتی  استفاده کنید که اصول بهداشتی در آن ها رعایت شود . لایه کتان در داخل شکم بند ها در تماس مستقیم و بدون واسطه با پوست قرار مى گیرد و در صورت عدم رعایت اصول بهداشتى ممکن است که آلرژى و ناراحتی پوستی را سبب شود. 

بهترین کمربند لاغری, شکم بند لاغری,قیمت شکم بند لاغری, شکم بند شنی , قیمت گن ساعت شنی, گن لاغری , گن جلیقه ای ساعت شنی, گن هوک دار شنی, خرید گن ساعت شنی در تهران

دیدگاه‌ها (۰)